Webinar: Effect vaccinaties bij patiënten met een afweerstoornis.

Webinar informatie – 3e VACOPID-webinar!

Datum: 11 januari 2022 van 19:30 – 21:30 uur
Kosten: geen kosten voor deelname (deelname mogelijk voor zowel leden als niet-leden)

De VACOPID-studie is het onderzoek naar de Covid-19 vaccinatie respons onder mensen met een primaire immuundeficiëntie (PID). Deze studie onderzoekt of er daadwerkelijk antistofrespons heeft plaatsgevonden bij PID-patiënten, na volledige vaccinatie. Door middel van bloedafname wordt de response bekeken. De bloedafnames vinden plaats op verschillende momenten na volledige vaccinatie.

Tijdens het webinar worden de voorlopige onderzoeksresultaten gedeeld. Het gaat hierbij om de resultaten van het bloedafnamemoment 6 maanden na volledige vaccinatie. Dr. Dalm, projectleider en klinisch immunoloog Erasmus Medisch Centrum, zal met een panel van immunologen uit de PID-expertisecentra een update geven over de VACOPID-studie.

De VACOPID-studie wordt uitgevoerd in opdracht van ZonMW en wordt uitgevoerd in samenwerking met de 7 expertisecentra voor primaire immuundeficiëntie. De werkgroep immuundeficiënties (WID) is betrokken bij de VACOPID-studie.

Tijdens het webinar is er een mogelijkheid tot het stellen van vragen.
Graag tot 11 januari 2022!

Webinar inschrijving gesloten

U kunt zich niet meer inschrijven voor deze webinar. Wel is deze webinar terug te kijken voor leden. Log in en kijk hier.