SAS in de media

Na 25 februari kwam er wat meer ‘lucht’ voor de Nederlandse samenleving: de corona-maatregelen werden versoepeld: mondkapjes mochten overal af, behalve in het openbaar vervoer en het vliegveld. Voor veel mensen met een kwetsbare gezondheid, zoals mensen met een afweerstoornis, viel deze versoepeling niet mee. De bescherming die mensen met een afweerstoornis ervaarden door de corona-maatregelen, zoals de anderhalve meter afstandregel en de mondkapjesplicht, viel weg.

Onze voorzitter José Verstegen werd benaderd door het Noord-Hollands Dagblad en vertelde haar visie namens de Stichting voor Afweerstoornis en de impact van de versoepelende corona-maatregelen op mensen met een afweerstoornis.

Daarbij werd de boodschap aan de Nederlandse samenleving gebracht: ‘Houd je aan de basismaatregelen’

Niet alleen de Stichting voor Afweerstoornissen sprak zich uit voor mensen met een kwetsbare gezondheid, ook Iederin werd geïnterviewd, hieronder zie je de complete krantenartikelen.