World Primary Immunedeficiencies Week, oftewel de WPIW, is een week waarin aandacht wordt gevraagd naar immuundeficiënties om diagnose nog sneller te krijgen en om de juiste, op maat gemaakte zorg aan te bieden. Door middel van het organiseren van evenementen en activiteiten wereldwijd kunnen we gezamenlijk veranderingen doorvoeren en mensen ondersteunen die een afweerstoornis hebben.

De Stichting voor Afweerstoornissen organiseert traditioneel altijd zijn SAS Familiedag in de WPIW. In 2020, alsmede in 2021 is door corona een fysieke bijeenkomst niet mogelijk geweest en zijn er op andere manieren invulling gegeven aan de WPIW.

In 2020 was dit een 10 weken WPIW actie met elke week iets anders. In 2021 zullen we in de week van 22-29 april elke dag een ludieke actie voor onze leden om hen op de hoogte te houden van diverse ontwikkelingen, maar ook zullen we vertier aanbieden in deze moelijke tijden.