Alleen exacte overeenkomsten
Zoeken in titel
Zoeken in content

CURE4LIFE

Het consortium Cure4life gaat de komende jaren aan de slag om gentherapieën sneller naar de patiënt te brengen en daar is SAS bij betrokken! Het corrigeren van een genetisch defect in de bloedstamcellen van de patiënt kan voor een aantal zeldzame genetische ziekten levenslange genezing betekenen. Helaas bereikt dit soort volledig genezende gentherapie de patiënten vaak niet, maar niet omdat de therapie niet zou werken. Het consortium gaat een platform infrastructuur ontwikkelen die voor veel verschillende ziekten kan worden gebruikt. Hierbij pakken zij de uitdagingen aan met betrekking tot de regulering, vergoeding en publieke acceptatie van deze therapieën in een kenniscentrum voor dialoog met de samenleving. Het doel is om over vijf jaar voor meer ziektes een gentherapie behandeling in de kliniek te brengen zodat we meer patiënten een levenslange genezing kunnen bieden. SAS is nauw betrokken met dit onderzoek o.l.v Frank Staal (LUMC) en zal de komende 5 jaar ook graag gebruik willen maken van de kennis van onze leden. Oproepen om mee te denken etc zullen we meerdere communicatiemiddelen doen.