NPCF Zorgzine over de Zorgverzekering 2013

Deze maand vallen de nieuwe polissen van de zorgverzekeraars op de deurmat. Tot 1 januari heeft iedereen de tijd om een keuze te maken voor een andere polis, of om het bij het oude te laten.

Om mensen te helpen bij het kiezen heeft patiëntenfederatie NPCF een checklist ontwikkeld. Zo kunnen mensen nagaan welke informatie van belang is en wat men moet weten over hun zorgverzekering. Na het invullen van de checklist krijgen mensen een advies.

Patiëntenfederatie NPCF vindt het belangrijk dat mensen op een eenvoudige manier een zo goed mogelijk beeld krijgen van de verschillen tussen de talloze polissen en de verschillende verzekeraars. De Zorgvergelijker van de Consumentenbond biedt deze mogelijkheid. 'Dat wij ervoor kiezen om een banner170x115 Zorgzine9vergelijkingsinstrument aan te raden is niet voor niets. Dat doen we omdat we het belangrijk vinden dat mensen de weg vinden naar, heldere, relevante en onafhankelijke informatie.'

Het laatste nummer van het digitale magazine Zorgzine van patiëntenfederatie NPCF gaat deze keer ook over het kiezen van een zorgverzekering. Met informatie, tips en ervaringen van anderen. U vindt er in het kort en op een toegankelijke manier heel veel bruikbare informatie. U kunt er ook uw kennis testen over wat er nu wel of niet in het basispakket zit.

U vindt dit digitale magazine via deze link.